Consumenten » 
Business » 

Pakketten op laten halen- of brengen

Als je pakketten moet versturen of ontvangen, is het soms lastig om naar een verzendpunt te gaan. Het kost tijd en moeite om daar naartoe te gaan en bovendien wil je misschien wel buiten de reguliere openingstijden je pakket ophalen of laten bezorgen. Izipack biedt daarom een breng- en ophaalservice aan, zodat je je pakketten op een efficiënte en flexibele manier kunt versturen en ontvangen.

Bij Izipack kun je gebruikmaken van de breng- en ophaalservice voor pakketten via een Izihub. Dit is een verzamelpunt van Izipack waar je pakketten kunt ophalen of laten bezorgen. Wij begrijpen dat niet iedereen dezelfde behoeften heeft als het gaat om logistieke oplossingen. Daarom bieden we flexibiliteit in onze breng- en ophaalservice.

Als klant kun je kiezen voor een contract met vaste dagen en tijdstippen, maar je kunt ook kiezen voor een losse haal- of brengafspraak. Dit geeft je de vrijheid om te kiezen wat het beste bij je past. Daarnaast biedt Izipack ook verschillende opties voor de frequentie van de breng- en ophaalservice voor pakketten. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse haal- en/of brengmomenten.

Ophaalservice pakketten

Het is mogelijk om je pakketten op te halen bij een Izihub bij jou in de buurt of je kunt gebruikmaken van de Izipack haalservice. Met deze haalservice komen we je pakketten bij jou thuis of op kantoor ophalen. Je kunt kiezen voor een contract waarbij we op vaste dagen en tijden langskomen, of je kunt een losse haalafspraak maken wanneer het jou uitkomt.

Als je regelmatig veel (brievenbus)pakketten verstuurt, is het contract voor de haalservice ideaal. Hierbij spreken we vaste dagen en tijdstippen met je af waarop we langskomen, tegen een scherp tarief. Maar als je minder frequent pakketten verstuurt, dan kun je ook kiezen voor een losse haalafspraak. Zo zit je nergens aan vast en bepaal jij wanneer we langskomen.

Voordelen van de ophaalservice voor pakketten

Je hoeft niet zelf je pakket op te halen bij een afhaalpunt

Een losse haal afspraak of een contract: dat is volledig aan jou

Bepaal zelf de dag en het tijdstip van de haal afspraak

Zo kun jij gerust verder met hetgeen wat je écht belangrijk vindt!

De haalservice met contract is ideaal als je regelmatig veel pakketten verstuurt. In dat geval spreken we vaste dagen en tijdstippen met je af waarop we langskomen, tegen een scherp tarief. Het is uiteraard ook mogelijk om een losse haal afspraak in te plannen, dan zit je nergens aan vast.

Pakket laten brengen

Met de Izipack brengservice brengen wij je pakketten vanaf 8.00 uur ‘s ochtends bij je langs, waardoor we een flexibele en handige oplossing bieden voor het ontvangen van pakketten. Dit is vooral ideaal als je regelmatig meerdere pakketten ontvangt en niet de hele dag thuis wilt blijven om ze in ontvangst te nemen. Met onze service heb je de controle, want je kunt zelf bepalen wanneer en hoe vaak wij langskomen. Via onze gebruiksvriendelijke portal kun je eenvoudig een afspraak inplannen op een moment dat jou het beste uitkomt. Tussen 08:00 uur en 11:00 uur kun je zelfs een specifiek tijdvak kiezen, variërend van een half uur tot 1 uur of zelfs 2 uur. Op deze manier kun jij met een gerust hart verder gaan met de taken die voor jou écht belangrijk zijn, terwijl wij ervoor zorgen dat je pakketten veilig en op tijd worden bezorgd.

Voordelen van pakketten laten brengen

Je hoeft niet zelf je pakket op te halen

Te combineren met onze haalservice

Bepaal zelf de dag en het tijdstip van de haal afspraak

Met de Izipack brengservice brengen wij jouw pakketten die bij ons zijn afgeleverd op het afgesproken moment, bijvoorbeeld vanaf 8.00 uur ‘s ochtends, bij je. Je bepaalt zelf wanneer en hoe vaak wij langskomen. Een losse breng afspraak of een contract: dat is volledig aan jou.

Veelgestelde vragen over pakketten laten verzenden

Als je bestelling onderweg is ontvang je een email met daarin de track & trace code. Via deze code volg je eenvoudig je pakket(ten) en kun je de bezorgwijze aanpassen. Heb je geen code ontvangen? Stuur dan een email naar hello@izipack.nl.

Om de status van je zending te achterhalen, kun je deze track & trace pagina in de gaten houden voor de actuele status van je zending.

Als je pakket uren later dan het verwachte bezorging tijdvak nog niet is afgeleverd en de bezorger nog niet is langs geweest, raden we aan om contact met ons op te nemen via de Contact knop bovenaan deze pagina. We zullen dit verder onderzoeken en samen met jou de beste oplossing vinden om je pakket zo snel mogelijk bij je te krijgen. In de meeste gevallen komt het pakket alsnog op diezelfde dag aan.

Als de track & trace aangeeft dat je zending is bezorgd, maar je hebt je pakket niet ontvangen, raden we je aan om eerst de omgeving rondom je huis te controleren, zoals je tuin, je schuur, je portiek, etc. Vraag ook aan huisgenoten of buren of zij het pakket mogelijk hebben aangenomen. Als je nog steeds geen zending kunt vinden, neem dan contact met ons op via onze klantenservice via de track & trace pagina. We zullen een onderzoek instellen en je verder helpen.

Vertragingen kunnen verschillende oorzaken hebben, zoals weersomstandigheden, operationele problemen of drukte tijdens piekperiodes. We raden je aan om geduldig af te wachten, omdat het pakket mogelijk alsnog wordt bezorgd. Als de vertraging echter onredelijk lang lijkt, neem dan contact met ons op via de Contact knop bovenaan de track & trace pagina. We zullen de situatie onderzoeken en je voorzien van meer informatie.

Ja, in veel gevallen kun je de bezorging van je zending wijzigen. We bieden verschillende opties aan, zoals je pakket op een ander adres laten bezorgen of het kiezen van een andere dag. Je kunt deze wijzigingen doorgeven via de Afleverinstructies op je track & trace-pagina op onze website. Houd er rekening mee dat niet alle wijzigingen altijd mogelijk zijn, afhankelijk van de specifieke situatie en de regio en dat wijzigingen vertraging voor de bezorging kunnen opleveren.

Vanwege het huidige politieke en economische klimaat stijgen de brandstofprijzen. Gezien dit een aanhoudende stijging is, zijn veel vervoerders genoodzaakt om (tijdelijk) een brandstoftoeslag te berekenen. 

Wanneer je een pakket wil versturen wordt daar brandstoftoeslag over berekend. Dit is een variabel percentage dat per vervoerder verschilt. De toeslag wordt ook op verschillende manieren berekend. 

Enkele vervoerders, zoals DHL & UPS berekenen ook een brandstoftoeslag over de algemene toeslagen die van toepassing zijn op je pakket.

Het percentage en de manier van berekenen wisselt per vervoerder. Hier vind je een overzicht (september 2022).

Bekijk ook onze andere verzenddiensten

Odd-Sized verzendingen

Wij leveren pakketten met grote of afwijkende afmetingen. Denk hierbij aan tapijtrollen en matrassen.

Verzendlabels

Wij bieden directe toegang tot ons uitgebreide wereldwijde netwerk van partners, zoals DHL, PostNL en DPD

De Izi (ee-zee) way om je zakelijke pakketten te ontvangen en verzenden